Valósítsd meg, amit megfogadtál!

Valósítsd meg, amit megfogadtál!

2014. jan 02.

Az elmúlt napokban minden az újévi fogadalmakról szólt. Két-három évig nem tettem semmilyen fogadalmat, mert soha nem tudtam megtartani őket. Tavaly azonban valami megváltozott, és sikerült azon az úton haladnom, amit szilveszter másnapján elterveztem. Ma már tudom, hogy mit rontottam el korábban. 

dobetter.jpg

Megfogadtad, hogy kevesebbet fogsz dohányozni? A terv szerint idén már csak napi 3 szál cigit szívsz, aztán csak 1-et. Azonban a második napon ahhoz van kedved, hogy 4 szálat szívj el, úgyhogy azzal nyugtatod magad, hogy majd holnap csak 2-t fogsz. Aztán találkozol néhány barátoddal, megisztok pár fröccsöt és másnapra már híre-pora sincs a fogadalomnak. A baj a cél hibás meghatározásával volt. Ugyanis nem az a cél, hogy csak napi 3 szál cigit szívj el, hanem az, hogy ne fulladj egy kis lépcsőzéstől és egészséges maradj. Ennek érdekében pedig át kell gondolni, hogyan tudsz odáig eljutni...

Ezúttal már a két ünnep közötti szabadnapokon kigondoltam a 2014-es fogadalmaimat, aminek egy részét már ma elkezdtem megvalósítani. Még nincs késő, kövesd az alábbi lépéseket és sikerrel zárhatod az évet!

Határozd meg, hogy mit szeretnél! Szánj rá néhány nyugodt, magányos órát és gondold át, hogy mit szeretnél elérni 2014-ben. Írj egy listát, hogy később se feledkezz meg az ötleteidről, ráadásul így egyértelműen láthatod magad előtt, hogy mire vállalkoztál. Ezután keresd meg a közös pontot benne, majd foglald össze egy címszerű mondatban. Nekem például a tavalyi évemet a változások és az útkeresés határozta meg, idén azonban inkább az állandóságra helyezem a hangsúlyt: "2014, amikor harmóniát teremtek magamban". 

Arra azonban figyelj oda, hogy ne tűzz ki magad elé túl sok célt, mert szét fogsz aprózódni a sok feladat között. Jelen esetben a kevesebb, több. 

Tanulj a múltból! A helyes célok felállításában az előző év(ek) tapasztalatai is segítenek. Ne félj szembenézni magaddal és megvizsgálni azt, hogy mit csináltál rosszul, mit tennél most másképp. Gondold át, hogy milyen sikereket értél el és azok minek voltak köszönhetőek. Mi tett boldoggá, mivel voltál elégedett? 

Merj álmodni! Mikor álmodozzon az ember, ha nem ilyenkor?! Bármilyen furán is hangzik, ez egy nagyon fontos lépés, ugyanis növeli a tudatosságot és az önbizalmat. A módszert gyakran használják a sportolóknál annak érdekében, hogy csúcsteljesítményre legyenek képesek. Így az ember szinte a bőrén érzi azt, amit szeretne valóra váltani, a cél élővé válik a fejedben, és ezáltal megszületik a hit saját magunkban. 

Itt az ideje tervezni! Miután már tisztában vagy azzal, hogy mit csináltál jól korábban és megálmodtad azt, hogy mit szeretnél elérni, elkezdheted átgondolni azt, hogy mi vezet a megvalósításhoz. Mik a prioritások? Mik azok az apró cselekedetek, amelyek révén új szokásokat tudsz kialakítani? Jelölj meg néhány konkrét cselekedetet, ami a képzeletbeli úton elindít, és illeszd őket a napirendedbe! Például azt, hogy szombat délelőtt heverészés helyett a konditerembe fogsz menni, vagy minden vasárnap délután nyelvórára fogsz járni. 

Éld meg az álmaidat! Itt az ideje cselekedni. Fogd fel úgy 2014-et mint egy második esélyt arra, hogy a számodra megfelelő sínre tereld életed. Légy tudatos és magabiztos, és ha mindez megvan, akkor te már mindent megtettél azért, hogy 2014-et őszinte jó hangulatban zárd majd!

Sok sikert mindenkinek, 12 hónap múlva pedig számoljatok be az eredményekről! :)

Ha tetszik a bejegyzés, lájkold a blogot a Facebookon is